Alla inlägg under mars 2010

Av ♥Annica♥ - 20 mars 2010 10:22

 

Härligt va?

Hit åker vi den 11/5, och stannar en vecka! Längtar såååå!


Har ledigt i helgen, håller som bäst på och röjjer i skåp och lådor, ni vet, sånt där som alltid hänger över en...


Solen skiner, slasket rinner, mannen är vid tippen, ena barnet vid tv:n, andra hos en kompis. Hoppas på att få mycket gjort idag!


I torsdags hade vi "Mamma-Dotter träff" hos min moster, jag, mamma, min kusin och hennes mamma. Vi skall ha det som återkommande repertoar med jämna mellanrum, en ny tradition att hålla vid liv! Vi ses alldeles för sällan i våran släkt, och de flesta har jag inget alls gemensamt med. Men just denna kusin och moster har vi umgåtts lite med under åren, och det är kul att ha något gemensamt med någon släkting!

  

Jag och min kusin!

                                               

                                           Moster, kusin och min mamma!



Ha nu en trevlig helg!


Av ♥Annica♥ - 17 mars 2010 08:03

  

Jag lider av en åkomma som kallas Colon irritabile, eller IBS. Den är verkligen ett handikapp!

Stor del av Sveriges befolkning har denna åkomma, många har den nog, men vet inte att det är just det de har.

Som så mycket annat, så förvärras / beror detta på stress, men även överkänslighet mot viss föda. Och det är helt individuellt vad det är man klarar av / inte klarar av. Som ex hjälps vissa av fiberrik kost, medans andra blir sämre. Osv.

Toa besöken är det centrala, om jag säger så, utan att bli alltför detaljerad.


För mig går det i skov. Kan ha veckor som är helt bra, medans det hux-flux slår till en annan dag, och jag känner mig jätte sjuk. Magknip, ordentliga sådana, men även magkattar i perioder. Känslig för mjöl och mjölk, men inte allergisk mot någon av dem (har undrsökts av dr.) Kan INTE äta ex pannkaka. Om jag inte vill sitta på WC resten av dagen. Kan inte äta bröd i för stor utsträckning, även om jag gör det ibland, då blir magen diffust orolig.

Kaffe funkar i perioder, tack o lov.

Märker även en försämring vid tidpunkt för mens, alltså påverkas av hormoner...

Måste alltid tänka på vad jag äter på kvällen, om jag vet att jag ska göra nåt särskilt dagen efter på morgonen. Kan aldrig äta frukost direkt på morgonen, då får magen världens fart, och det är inte kul med tanke på att jag har ca tre mil till arbetet... 


Och idag var jag på väg till jobbet vid 06,30, skulle först lämna barnen, men fastnade på... WC... Hur kul är det då? Kände ett svagt illamående ( ja det är oxå ett symtom) igår kväll redan, men natten var lugn. Storkillen gick själv till fritids, och nu blev jag och lillkillen hemma då... Och jag skulle ha suttit med på anställningsintervjuer idag... Men det är inget att göra... Dessutom går olika magsjukor just nu, så det känns ju ovisst pga det oxå....


Tacka vet jag Pro Viva, det känns faktiskt skillnad i magen när jag dricker det! Rekomenderas till all er med magproblem!

  

Ovido - Quiz & Flashcards