Alla inlägg under oktober 2007

Av ♥Annica♥ - 11 oktober 2007 09:04


Nu börjar det bli kallt! Så man behöver mössa inne! Nejdå, grabbarna hade fått nya mössor och ville så gärna ha de på fast de var inne!



Av ♥Annica♥ - 10 oktober 2007 14:16

....det gör ont det gör ont!  Jag har värk i rygg å axel, kommer å går titt som tätt, men nu är det ont. Ska jobba helgen å jag hoppas det blir bättre.

Är dunder förkyld oxå, får man klaga såhär mycket!? *ler*

Var in till jobbet trots ledig dag, har ofrivilligt blivit med i en schema grupp, nytt schema på g. vi ska ev få hjälp av en proffessionell kille, ska ge oss två alternativ. Det blir spännande att se vad de kommer fram till!

Ska snart ut i kylan å promenera med mina barn.

Blir man chockad då, när ungen kommer från dagis och är blåslagen! En dum pojke hade slängt en stor tjock pinne rakt i ansiktet på min lillprins, det ser ut som om han gått en boxar rond! Stackarn!

Syns inte så bra, men är så svullen på vä kind! Bilden e från igår, värre idag!

Av ♥Annica♥ - 7 oktober 2007 10:16

På frågan "vad gör du helst en ledig dag? " , såg resultatet ut som följer:


Städar    0 %

Läser en bok    22.2 %

Hänger vid datorn    11.1 %

Pysslar med blommor    11.1 %

Motionerar    0 %

Umgås med vänner    33.3 %

Reser    0 %

Shoppar    22.2 %


Det visar att de flesta helst umgås med sina vänner när ledigheten infinner sig, men hande på hjärtat, visst drar vi väl fram dammsugaren alltför ofta när vi har fri tid???

Av ♥Annica♥ - 7 oktober 2007 10:07

Ska snart lämna barnen hos mina föräldrar, jag och Magnus ska till Västerås och inhandla begravningskläder.Ska bli skönt att för en gång skull gå utan barnen, det är ju mysigt att gå med dem med, men de tröttnar ju fortare än en annan.Vi ska nog luncha på nåt mysigt ställe, bara njuta! Snart är det måndag, och arbtesveckan tar ny fart igen, det bara rullar på !

Av ♥Annica♥ - 6 oktober 2007 15:46


Självklart stödjer jag kampen emot Bröstcancer! En otäck sjukdom som kan drabba oss alla kvinnor, dig eller mig! Hittade en fin bild hos bloggvännen Lena, jag har lånat den och tänkte att den passar fint att lägga upp nu! Kram alla!



Av ♥Annica♥ - 5 oktober 2007 14:59

Så skönt så! Ledighet är aldrig fel, men jag tycker att det alltid är fullspäckat på helgerna!?

Ikväll ska vi till Kolbäck och bada, det är så mysigt!

satt igår och blev lite sommar nostalgisk, gick igenom lite sommar bilder, kunde inte låta bli att ladda upp några!

Av ♥Annica♥ - 3 oktober 2007 15:01

Har varit i skogen med mina älskade barn idag. Parkerade efter en grusväg vid Långsjön, och sedan var det bara att gå längs stigar. Det var så mysigt, lillkillen ville inte åka hem när det var dags! Vi hittade trattkantareller, men det var inte så många.

Tyvärr är jag så rädd att gå vilse, så vi gick inte så jätte långt in i skogen, men vad gjorde det?

En underbar höstdag!!! Nu skall jag strax till jobbet så, vi hörs senare!

Av ♥Annica♥ - 2 oktober 2007 08:40

Ledig dag i dag, så skönt! Att bara slappa, göra ingenting och bara mysa! Det enda jag har inbokat är en kurs jag går varje tisdag, heter Komet, en föräldrautbildning som handlar om konflikthantering.

Jätte bra faktiskt, mycket är självklart, men man får ändå en aha upplevelse, och man tänker till lite mera. Har så lätt att tappa humöret och börja gorma å skrika när ungarna inte gör som jag säger, men känner att jag tänker lite före nu, har en annan tankegång liksom.


Från det ena till det andra, så har Magnus mormor tyvär avlidit. Gumman blev 94 år, och har klarat sig själv hemma, med hjälp av hemtjänst, tills för ett par v sedan, då hon föll och bröt lårbenshalsen. Har legat på C-las tills hon nu avled. Ett långt och rikt liv har nu slocknat! Verkligen en krut gumma!

Ovido - Quiz & Flashcards