Direktlänk till inlägg 6 juni 2009

Regn och ledighet

Av ♥Annica♥ - 6 juni 2009 07:46

 

...men vad gör väl det? :) Jag är ledig, och det är det som är det viktiga! Sedan får det vara vilket väder det vill, men det är klart, solsken är ju en bonus!!!


Jag och barnen inledde ledigheten med att direkt efter skola och dagis, åka och hyra 2 filmer och köpa godis. Hem och titta på Wall-e och invänta fadern från Stockholm. Sedan fick fadern laga mat, dvs, hämta kebab! Killarna var riktigt trötta, lämnade dem vid 06:00 både igår och förrgår... Vilket resulterade i att Lillkillen somnade i soffan i full mundering! Hann inte ens äta sin mat kraken!

Sedan startade vi helgstädningen. Knepigt att göra det en fredagkväll, men när ska man annars hinna???


Nyss har vi haft familjefrukost, det blir ju inte alltför ofta, eftersom att i veckorna är vi aldrig samlade allihop, och vissa helger jobbar ju jag. Men det är oftast tjafs om än det ena än det andra, den där riktiga mysmorgon friden infinner sig sällan, jo, efter en stunds gnabbande brukar alla vara nöjda, men tänk om man kunde slippa gnabbet???


Och idag har vi Sveriges nationaldag. Vi smygfirade den litet när vi hade utflykt med jobbet (personal och boende). Vi tillbringade dagen i Lagersberg, ett underbart ställe som hyrs genom DHR, ligger precis vid sjön Freden. Vi dukade långbord inne (vädret bjöd regn!), åt smörgåstårta och sjöng allsång, däribland "Du gamla du fria". Alla klämde i, oavsett sviktande minne eller ej, man märker att det är sånt som sitter!


Har en massa hemma fix idag att avklara. Tvätt att vika osv. Allt annat än kul. Och dessutom handla plank till vårat hus som skall målas... Kommer det nånsin att bli klart? Vi har inte ens kommit igång...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥Annica♥ - 10 oktober 2010 18:22

Jag har inte haft någon motivation alls att driva bloggen framåt, gör ett tappert försök nu ikväll att summera några rader från mitt liv! Jag har följt er lite sporadiskt, ni som tillhör min blogglista. Men ska försöka kika in lite oftare.   Ja...

Av ♥Annica♥ - 27 juli 2010 22:30

... sedan sist??? Ja, sommarlovet är ju i full gång, värme har vi fått i rikliga doser, och semester har vi varit på!   Nyss hemkomna från Öland, och ja, vad ska jag säga... Till en början startade semestern på värsta tänkbara sätt. Husvagns se...

Av ♥Annica♥ - 14 juni 2010 20:05

Hipp hipp hurra! Sommarlov i faggorna, men inte lediga ännu, nejdå, vi kör på ett par veckor till! Barnen var som vanligt strålande i kyrkan, de sjöng så fint, och min Linus hade äran att få stå längst fram och hålla i en skylt ( barnen tillverkar ...

Av ♥Annica♥ - 4 juni 2010 08:05

Jag har verkligen njutit i fulla drag av det underbara vädret vi har fått! Lillkillen är piggare, säger att han har haft ont i halsen, så han har nog varit rejält förkyld oxå, när man är mitt i en allergiperiod är man dessutom mera mottaglig för infe...

Av ♥Annica♥ - 2 juni 2010 08:10

   Kan börja med att konstatera att det är en underbar morgon! Solen lyser, och det ser riktigt somrigt ut!   Och som grädde på moset, så kom våran nya kaffe bryggare igår ; King of coffe!    En skönhet som verkligen kan sitt jobb! Mmmm... ...

Ovido - Quiz & Flashcards