Direktlänk till inlägg 16 juni 2009

Tisdag

Av ♥Annica♥ - 16 juni 2009 18:20

Denna dag startade lika tidigt som gårdagen. Linus kom in pigg och utvilad till vårt sovrum strax före 06:00. Till en morrande mamma, jag var allt annat än utvilad!

Kliver dock int upp före 07:30, efter en stunds övertalning och tv tittande.


Frukost och lite hemma pul, sedan gick färden till

för att fylla på kylskåpet inför stundande midsommar firande.

Var inne runt 9:30, alldeles lagom med folk, och killarna var duktiga, så det gick smidigt! Nöjd!


Jag har bestämt mig för att inte ha så mycket växter ute i år, men nåt vill man ju ha, så efter det drog vi vidare till

och där gick det fort. Visste precis vad jag ville ha, blommor till endast en urna till min nyfixade altan, en vit pelargon, en snöflinga och en murgröna. Klart!


Plantera stod sedan på schemat, och sedan laga lunch. Panerad torsk med kokt potatis blev det idag, gott som sjutton, om jag får säga det själv!

Killarna har lekt en del ute i dag, tack för solen!! Härligt! Beslutade mig för att ta killarna till en äventyrslekpark ex antal mil härifrån. På väg dit (nästan framme) klagar Linus på örvärk...

Orkar leka lite, men sitter sedan med mamma och är helt hängig. Hemfärd tidigare än beräknat, och killen är jätte ledsen i bilen hem!!! Suck... Han sa själv när vi väl var hemma: " Jag hatar sjukdom mamma, det är ju bara min tredje dag på sommarlovet!" Nu sover bägge kottarna. Så morgondagen blir nog TIDIG gissar jag!!! ;)

 
 
Petra

Petra

17 juni 2009 08:42

Hoppas att det blir bra snart så att ni kan njuta av Midsommar. Kram

http://petra-vardagligating.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥Annica♥ - 10 oktober 2010 18:22

Jag har inte haft någon motivation alls att driva bloggen framåt, gör ett tappert försök nu ikväll att summera några rader från mitt liv! Jag har följt er lite sporadiskt, ni som tillhör min blogglista. Men ska försöka kika in lite oftare.   Ja...

Av ♥Annica♥ - 27 juli 2010 22:30

... sedan sist??? Ja, sommarlovet är ju i full gång, värme har vi fått i rikliga doser, och semester har vi varit på!   Nyss hemkomna från Öland, och ja, vad ska jag säga... Till en början startade semestern på värsta tänkbara sätt. Husvagns se...

Av ♥Annica♥ - 14 juni 2010 20:05

Hipp hipp hurra! Sommarlov i faggorna, men inte lediga ännu, nejdå, vi kör på ett par veckor till! Barnen var som vanligt strålande i kyrkan, de sjöng så fint, och min Linus hade äran att få stå längst fram och hålla i en skylt ( barnen tillverkar ...

Av ♥Annica♥ - 4 juni 2010 08:05

Jag har verkligen njutit i fulla drag av det underbara vädret vi har fått! Lillkillen är piggare, säger att han har haft ont i halsen, så han har nog varit rejält förkyld oxå, när man är mitt i en allergiperiod är man dessutom mera mottaglig för infe...

Av ♥Annica♥ - 2 juni 2010 08:10

   Kan börja med att konstatera att det är en underbar morgon! Solen lyser, och det ser riktigt somrigt ut!   Och som grädde på moset, så kom våran nya kaffe bryggare igår ; King of coffe!    En skönhet som verkligen kan sitt jobb! Mmmm... ...

Ovido - Quiz & Flashcards