Direktlänk till inlägg 8 augusti 2009

Först det braiga!

Av ♥Annica♥ - 8 augusti 2009 10:27

...och det gäller mina föräldrar!!!

När vi var på semester så tog de hand om barnens hamster. Som om det inte vore nog, så har de vattnat och tagit in post också.


En dag på semestern kom ett mms, med en bild på vårt hus, nämligen den gavel som var kvar att måla; pappa har gjort färdigt första strykningen!!!


Väl hemma ser vi det första vi ser, att gräset är klippt! Pappa såklart.

Öppnar dörren till huset, och möts av skinande blanka golv. Mamma såklart.

Öppnar frysen för en snabbkoll vad somm finns hemma; och där ser jag: flera påsar bullar och moccarutor, en låda köttbullar (hemtrillade såklart, med tillhörande sås), en låda köttfärsås, en låda kalops. Och i kylen två folieformar med lasagne!!! Herreguuuud!!!!!!!!! Mamma såklart!!!!!!


De är verkligen bäst, så är det!!!

Svärfar har börjat måla det vita runt fönstren på huset, även det guld värt!

TACK ALLIHOPA!!!

*kramar om*


...sedan till det mindre braiga då...

Vi har ju varit / är sjuka. Det vet ni, jag har berättat om det tidigare. Men igår kände jag att det var dags att kontakta vårdcentralen, då allra helst Ludde inte blir bättre, snarare tvärsom. Vi trodde att allt var grönt, ungen var pigg i förrgår på dan... en kort stund... vid halv sex på em kryper han upp i sängen bredvid krasslig mamma... och somnar! Knallvarm IGEN! Alvedon hjälper inte, kräks varje gång jag pyttsar vätska. Vid nio igår morse ringde jag alltså VC för att få en läkartid, då feber med stark huvudvärk hoppat i en veckas tid, och ungen verkar alldeles uttorkad.


Hmmm... Skeptisk ssk vill knappt ge mig en tid. Låter som virus, men vad viruset heter, det kan man bara gissa. Svininfluensa??? HJÄLP!!! Får så en tid, den sista för dagen innan stängning, för att förhindra ev smitta! ok, fint.

Men vad händer? Jo; 45 min innan avtalad tid med dr, ringer ssk, och meddelar att läkarna har haft möte ang oss, och vill inte att vi kommer!!! Vi tror att svininfluensan är här nu, och har man den ska man ju inte träffa folk???? VA? Ehhh, killen är 4 år, krasslig, kanske i nåt helt annat än svininfluensa!

Läkarna var överens om att det var ett virus, och uppmanade att söka till barnakuten om läget förvärrades!

Jaha... Förvirrad... Tänkte först gilla läget, men kände mig arg faktiskt!


För det första trodde jag inte helt att det kunde vara svininfluensa, vi hade ingen hosta o ingen snuva att tala om heller. För det andra kände jag att OM det är svininfluensa, så har ju läkarna anmälningsplikt på det, borde de inte ta emot oss då???


Kontaktar akuten som givetvis tar emot oss, MYCKET irriterade över hur vår vårdcentral bemött oss!

Vi möttes av gulklädd personal med munskydd o handskar, Ludde såg alldeles förskräckt ut. Div prover togs, och efter ett tag kunde det konstateras att det inte alls var någon svininfluensa! Ett virus javisst, men inte just det!

Och Ludde fick den hjälp han behövde, ordinerades annan medicin mot febern, och febern gick ner! Ungen började dricka, och är idag pigg igen, men inte helt feberfri!


TACK FÖR HJÄLPEN AKUTEN, OCH TACK FÖR INGENTING VÅRDCENTRALEN!!!


 
 
malin

malin

8 augusti 2009 14:20

Herregud, vad ska man säga annat än att det är VC i sura i ett nötskal.
Det är ju inte första gången dom är i blåsväder..har fått många anmälningar på sig på sistonde.
Hoppas att nya medicinen hjälper nu så Luddis också kan få njuta av solen.
kram på er alla

http://www.4stkarlsson.bloggagratis.se

 
H

H

8 augusti 2009 22:53

Vad bra att det går åt rätt håll och att kollegorna sköter sig :) Då känns det ju liiiiiiiiiiiiiiite mer bra att börja jobba imorgon natt efter typ 14 månader i hemmet... Kram

http://hjartanpalandet.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥Annica♥ - 10 oktober 2010 18:22

Jag har inte haft någon motivation alls att driva bloggen framåt, gör ett tappert försök nu ikväll att summera några rader från mitt liv! Jag har följt er lite sporadiskt, ni som tillhör min blogglista. Men ska försöka kika in lite oftare.   Ja...

Av ♥Annica♥ - 27 juli 2010 22:30

... sedan sist??? Ja, sommarlovet är ju i full gång, värme har vi fått i rikliga doser, och semester har vi varit på!   Nyss hemkomna från Öland, och ja, vad ska jag säga... Till en början startade semestern på värsta tänkbara sätt. Husvagns se...

Av ♥Annica♥ - 14 juni 2010 20:05

Hipp hipp hurra! Sommarlov i faggorna, men inte lediga ännu, nejdå, vi kör på ett par veckor till! Barnen var som vanligt strålande i kyrkan, de sjöng så fint, och min Linus hade äran att få stå längst fram och hålla i en skylt ( barnen tillverkar ...

Av ♥Annica♥ - 4 juni 2010 08:05

Jag har verkligen njutit i fulla drag av det underbara vädret vi har fått! Lillkillen är piggare, säger att han har haft ont i halsen, så han har nog varit rejält förkyld oxå, när man är mitt i en allergiperiod är man dessutom mera mottaglig för infe...

Av ♥Annica♥ - 2 juni 2010 08:10

   Kan börja med att konstatera att det är en underbar morgon! Solen lyser, och det ser riktigt somrigt ut!   Och som grädde på moset, så kom våran nya kaffe bryggare igår ; King of coffe!    En skönhet som verkligen kan sitt jobb! Mmmm... ...

Ovido - Quiz & Flashcards