Alla inlägg den 14 januari 2010

Av ♥Annica♥ - 14 januari 2010 08:15

våren, ändrade jag nu bloggens look. Nu är jag verkligen sugen på mera värme, kunna ta med sig kaffe koppen ut, sitta på garage uppfarten och njuta av både kaffe och sol!


Vi har svårt att få ordentlig värme i huset, direktverkande el, som inte bara är snordyrt, utan även en dålig värmekälla. Elementen blir glödheta, men värmen är just bara där oxå. Till nästa vinter ska vi installera en kamin, jag orkar inte gå och frysa.


Vi lever i ett stort kaos här hemma. Renovering pågår. Av hallen. Och eftersom att vi bor i enplansvilla, så innebär det att grejjer från hallen är utspridda i HELA huset. Skor, jackor, allt!!! Skiiit jobbigt, men det blir nog så fint nör det blir klart.

Bilder kommer, men jag kan avslöja detaljerna nu redan: det ekfärgade golvet ör utbytt till ett valnötsfärgat, dock antracitgrå klinkerlaminat innanför dörr för att skydda lite extra mot smuts osv.

Väggarna kläs i pärlspont, som målas i vitt. Ovanför det ska en tapet upp, med beige botten och vita medaljonger. Sedan ska nya inredningsdetaljer i antingen accentfärg svart eller röd plockas in. Kollar lite på ny matta, sugen å en pappelina i rött eller svart, men det är nog för dyrt...

Jag längtar så tills vi får ordning och reda!


Nu frukost, dusch, öppna förskolan på schemat!


So long!

Ovido - Quiz & Flashcards