Alla inlägg den 24 november 2008

Av ♥Annica♥ - 24 november 2008 08:54

Är ju hemma med VAB i dag. Har nyss avnjutit en härlig frukost, med ägg o kaviar smörgås samt juice och en kopp kaffe! Härligt! Och det verkar som om den nyss sjuke sonen börjar få tillbaka aptiten, ville ha gröt o smörgås till frukost, så bra så! (Måste ju ha VAB pga smittrisk, dagis tar inte emot förrän de har haft 2 syntom fria dygn, vilket jag tycker är mycket bra - bara alla kunde följa detta!)


Nu är verkligen vintern här, och jag hoppas att den får stanna! Jag tycker så mycket om vintern, faktiskt, även om det inte är särskilt roligt att skotta drivvis med snö.

Linus fick gå ensam med en kompis till skolan i morse, pga att lillebror nyligen haft kräksjukan, och han var sååå mallig för det! Inget jag egentligen vill att han ska göra, litar inte riktigt på honom, vad som helst kan hända på den korta vägen till skolan... Hoppas verkligen att han kom fram i tid! Barnen har dessutom skogsutflykt idag, det gillar de nog, nu med all snön!


Ringde vårdcentralen nu på morgonen för mina fingrar, trodde att jag bara kunde visa upp för en sköterska, men de vill absolut att jag ska träffa en doktor för provtagning. Så jag ska dit den 4/12. Jaja. Vi får se vad han säger.


Igår kväll tittade jag på "Ensam mamma söker", och var alldeles tårögd! Nu är man väl gammal o gaggig!? Men det blev ju så bra till slut! Alla lyckliga!


Smakade en ny glögg igår, en med choklad smak! Ja, nog var glöggen brun i sin färg, men man kunde inte ana någon choklad ton. Jag erinrade mig en otäck ton av whiskey eller konjak, tyckte nog att den var sådär... Tacka vet jag vanliga hederliga Blossa vinglögg!


Nu ska jag försöka hinna städa av här hemma innan det är dax att göra lunch mm!


Ha en bra dag!



Ovido - Quiz & Flashcards