Alla inlägg den 7 oktober 2009

Av ♥Annica♥ - 7 oktober 2009 08:41

Nu var det ett tag sedan jag tittade in här. Har inte haft varken ork, lust eller inspiration. Men idag är jag här!

Linus är i skolan, och jag håller på och ska göra mig klar, jag och Ludde ska till öppna förskolan och leka en stund innan dagis. De har firat kanelbullens dag, och ska bjuda på bullar hela veckan, klart man vill dit!!!

  

Igår var jag på utbildning, sitter ju med i Valberedningen på sektion 11, och det var en utbildning riktad till oss. Den var väl givande, men starten var dålig.

Har varit på platsen förr där utbildningen hölls, och då parkerade man bilen, gick in i skolan och hämtade P-tillstånd och så var det bra med det. Men inte nu, neeej... Nu var det P-automater, och det är väl inget att göra åt det, bara att betala och se glad ut, men det stod inget om det i kallelsen, och jag hade en 100-lapp i plånboken + det obligatoriska VISA kortet. Automaten tog inget dera! Jaha! gå utbildning för Kommunal uppdrag och riskera P-bot! No way! Tur som var hade en kompis Hydro kort och kunde betala för mig!!! (Kommunal ersätter oss!)


Fint. Kaffe och smörgås serverades. Gott. Installerar oss i en lokal på nedre botten. gott. Kaffe i lugn o ro. Och så kommer damen med handväskan. " Ni får byta sal" Anledning okänd. Halvdrucket kaffe. Halväten macka. samla ihop jacka, papper penna mm... Upp tre trappor. Håller på å tappa mackan...

fint. Installerar oss i ny sal. Kaffet fesljummet. Gott. Nej...


Efter ca två timmar ser vi hur kursledaren tittar upp i taket i lokalen... Det DROPPAR! Oj! Sakta ser vi hur taket befläckas av stooora ruuunda mörka fläckar.Oj På min order flyr alla ut ur salen efter att droppandet övergått i rinnande, på inte mindre än fyra ställen genom taket.


Oj. Samla ihop allt igen, installerar oss i ny sal. Som är varm... Usch... Efter en timme går vi o tittar in i den förra salen, där har taket bitvis ramlat ner!!! Ett värme/vatten rör hade sprungit läck! Tur att vi hann ut!


Hemma, hämta barn, springa runt, på barnjumpan...


Jag hade migrän igår kväll. Kan ni förstå det???


Over and out.


Ovido - Quiz & Flashcards