Direktlänk till inlägg 20 maj 2009

Sjukt barn och maskrosor

Av ♥Annica♥ - 20 maj 2009 16:30

Idag är stora killen sjuk, har legat hela dagen. Började redan igår, hade kvartsamtal i skolan, och fröken startade med att tala om att Linus klagat över huvudvärk, och han kändes onekligen varm i pannan.

Så febern ligger nu runt 38,3, ont i hals och huvud. Har nu fått alvedon, och killen sitter faktiskt upp nu.


Lillponken har tillbringat ett par timmar på dagis, och det gjorde gott för oss alla. Enda chansen för stor kille att få vila.


Sedan har jag ägnat dagen åt att pendla ut och in i huset, å har dragit en hel del maskrosor i trädgården!

Hatar dessa gula oteringar! De ploppar upp överallt! Men nu, så sakta men säkert, börjar de utarmas!

Har grävt lite i rabatterna och fixat till de vildvuxna kanterna, och dragit ogräs även där.

Skäms över mitt hus just nu! Skall målas nu i sommar, verkligen i jätte behov, och vi har faktiskt börjat så smått med altanen, men det är mycket jobb kvar! Ser hur skabbigt ut som helst! Men det blir ju fint så småningom, hoppas jag...


Har en brännande huvudvärk, och känner mig låg... Bara inte jag håller på att bli sjuk nu å....

 
 
Lena

Lena

20 maj 2009 17:14

Jag tycker att maskrosor är fina, tyckte jag inte när vi bodde i villan :o)

http://lenabirgitta.bloggagratis.se

 
Petra

Petra

21 maj 2009 08:20

Hoppas att storkillen blir bättre snart.
Håller med dig, hatar maskrosor på gräsmattan.
Ha en skön torsdag. Kram

http://petra-vardagligating.blogspot.com

 
Ingen bild

jagankan

21 maj 2009 19:58

Hoppas han kryar på sig!! Kram!!

 
Lotta

Lotta

21 maj 2009 22:11

Hoppas det inte blir så långdraget med febern.
Ebban hade feber i 5 dagar. Hög feber.
Men idag feberfri.
Hälsa att han ska krya på sig!

http://steinsdotter.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥Annica♥ - 10 oktober 2010 18:22

Jag har inte haft någon motivation alls att driva bloggen framåt, gör ett tappert försök nu ikväll att summera några rader från mitt liv! Jag har följt er lite sporadiskt, ni som tillhör min blogglista. Men ska försöka kika in lite oftare.   Ja...

Av ♥Annica♥ - 27 juli 2010 22:30

... sedan sist??? Ja, sommarlovet är ju i full gång, värme har vi fått i rikliga doser, och semester har vi varit på!   Nyss hemkomna från Öland, och ja, vad ska jag säga... Till en början startade semestern på värsta tänkbara sätt. Husvagns se...

Av ♥Annica♥ - 14 juni 2010 20:05

Hipp hipp hurra! Sommarlov i faggorna, men inte lediga ännu, nejdå, vi kör på ett par veckor till! Barnen var som vanligt strålande i kyrkan, de sjöng så fint, och min Linus hade äran att få stå längst fram och hålla i en skylt ( barnen tillverkar ...

Av ♥Annica♥ - 4 juni 2010 08:05

Jag har verkligen njutit i fulla drag av det underbara vädret vi har fått! Lillkillen är piggare, säger att han har haft ont i halsen, så han har nog varit rejält förkyld oxå, när man är mitt i en allergiperiod är man dessutom mera mottaglig för infe...

Av ♥Annica♥ - 2 juni 2010 08:10

   Kan börja med att konstatera att det är en underbar morgon! Solen lyser, och det ser riktigt somrigt ut!   Och som grädde på moset, så kom våran nya kaffe bryggare igår ; King of coffe!    En skönhet som verkligen kan sitt jobb! Mmmm... ...

Ovido - Quiz & Flashcards