Alla inlägg den 11 april 2009

Av ♥Annica♥ - 11 april 2009 20:28

Igår hade vi en kanondag, vi var ute från morgon till kväll. Linus var en sväng hos sina kompisar, men sedan har vi bara varit hemma och donat. Eller egentligen har vi inte gjort mycket, bara njutit av solen!

Våra underbara grannar umgicks vi en hel del med, både fika och lite grillning blev det.

Ett par glas vin slank det ner, och tyvärr en del godis... Det var den karaktären det... suck... En hel del tjat och skäll på olydiga barn, men det tar på krafterna att vara ute från morgon till kväll, och dessutom, kommer man sent i säng och vägrar ta sovmorgon, då kan det ju vara svårt att behaga sin mamma och pappa tillslut... Men i det stora hela hade vi det nog kul allihopa tror jag!


Denna morgon startade med skattkarta och äggletning ute på gården, endast iklädda morgonrockar och skor!

Det är en tradititon att mamma ska agera påskhare varje påskaftons morgon (schhh Ludde tror fortfarande att det är en riktig hare!) går ut och irrar runt i trädgården, i morron rock och håret på ända, gömmandes dessa ägg. Glada barn som fick äta godis före frukosten idag! (fy skäms mamma!)


Sedan fortsatte dagen, utelek och städning på schemat.

Skulle rensa hamsterburarna, och upptäcker till min förskräckelse att den ena hamstern har dött! O shit! Begravning nära förestående! Precis som Jesus nu i påsk tid... Så här var det nog lite ledsamt ett kort tag---

Lade "Fia" i en tom glasskartong i papp, fyllde den med hö och bomull, samlade barnen på baksidan. Sambon grävde en liten grop, vi plockade några blåsippor som vi lade ovanpå den igenfyllda graven, och sjöng "Ekorrn satt i granen", sedan sa vi "adjö, hälsa Bojjan och Gunnar"!


Såja, bara en hamster kvar, finally! Usch vad hems jag är, har vårdat dem väl, men jag är lite rädd för dem! De bits ju!


Nog om detta, nu på em har vi varit hos mor å far och ätit påsk middag, och inte heller idag höll jag ihop tänderna ordentligt, hrmmm... Nya tag imorgon. Vi cyklade hem i god tid, för Ludde har varit på ett hiskeligt humör idag, blir ju helt urmjölkad på energi av att vara ute så mycket!

Nu sitter familjen vid tvn och kollar på lilla Jönssonligan, och jag ska göra dem sällskap nu!

Trevlig förtsättning på kvällen önskar jag er!

Ovido - Quiz & Flashcards