Alla inlägg den 16 april 2009

Av ♥Annica♥ - 16 april 2009 20:41

Har avverkat ett arbetspass, och kommit hem i god tid, älskar verkligen att få sluta vid 19:00 någon enstaka gång!

Har hunnit med att tillaga morgondagens måltid, som jag först tänkt att det skulle bli GI lasagen, men det blir istället nån slags Thaifrikadell gryta.

Ser inte så tokigt ut va? Kokboken jag nu följer är " GI DAG FÖR DAG " - 30 dagar till en nyttigare livsstil, skriven av Ola Laurittzson och Ulrika Davidsson. Den är himla bra, mycket gott faktiskt! Plus att den är skriven i dagboksform, det gillar jag.


Så nu önskar jag eder alla en fröjdefull kväll!


Av ♥Annica♥ - 16 april 2009 13:22

...ont i handen! Jag har äntligen kommit till skott och gjort mina skoluppgifter, och det känns sååå skönt! Fääärdig! Så nu kan jag SoL, LSS och en massa om människosyner!


Nåja. Min dag började med 2 stekta ägg, en skivad stekt tomat och ½pkt bacon, även det stekt. Mmm gott och alá GI. Om jag måste äta ägg, så ska de vara stekta, kokt är jag trööött på.


Lunch blev en broccolisoppa med en röra av 2msk kesella och 1msk ädelost som blandas. Gott men inte så mättande, tur att jag hade en Nutrilett Bar kvar att tugga på när jag pluggade.


Ikväll efter jobbet ska jag göra en GI lasagne, och den är så himla god.


Som sagt, jobbar kvällen, men bara till 19. Känns så skönt!

Sedan bara en dag kvar till helgen!

Ovido - Quiz & Flashcards