Alla inlägg den 16 september 2008

Av ♥Annica♥ - 16 september 2008 16:45

Kolla in på Lenas sida, hon har en jätte trevlig hemsida oxå, förutom sin blogg!

Hittade denna höstgåva där, visst är den fin!?


Blev inspirerad av Fnuttisen idag, har bakat ett bröd och en äppelkaka. Mmmm gott!

Av ♥Annica♥ - 16 september 2008 16:23

Rätt så skön bild! Man måste våga ta risker här i livet för att komma någonstans! Eller hur, stora som små... (Även om jag för det mesta tar det säkra före det osäkra).

Av ♥Annica♥ - 16 september 2008 15:29

Lena har skickat en utmaning vidare till mig, här är mina svar:



5 saker i min frys:

Torskblock, falukorvsring, kycklingfiléer, tortillas, hackad gräslök

 5 saker i min garderob:

Tunikor, kjolar, jeans, mysdressar, tröjor

5 saker i mitt badrumsskåp:

Smink, dagkräm, pincett, tandvårdssaker, bindor+Ob

5 personer jag utmanar vidare:

Malin,  (har bara en!)

Av ♥Annica♥ - 16 september 2008 10:45

Omgångens omröstning är avslutad. Denna gång handlade den om vänskap.

På frågan ; "Vad anser du viktigast i en vänskapsrelation?" , tyckte folk så här:

Respekt och tillit hade vardera  25% röstat på, medans övriga 50% gärna ville ha respekt, tillit, Lojalitet, ärlighet, humor och regelbunden kontakt i en kombination.

Ingen hade valt ensamhet som alternativ, vilket jag tycker bevisar att alla behöver vi någon vän att luta oss emot i vått och torrt! (även om säkert alla uppskatter den självvalda ensamheten någon gång ibland!)

Av ♥Annica♥ - 16 september 2008 10:35

Jaa, det är skönt att bara gå och slappa i sin nya mysdress! Fick tips från grannen att de sålde ut billiga plysch mys dressar nere på byn, och snabbt dit och köpte 2 stycken! 199 :- styck, tyckte jag var såå bra pris! En svart och en plommonfärgad blev det.


Hade jobbarhelg, och då ena dagen består av sk. delad tur (delad otur om du frågar mig!), så passade jag på att spronga på stan och shoppa. ska ju på fest helgen som kommer. Köpte ett par jeans, en vit skjortklänning, en svart tunika t-shirt och lite smink. Men vad tråkigt det var att prova kläder, eftersom att jag gått upp ca 4 kg i sommar, så var jag tvungen att kolla kläder i min gamla "tjockis-storlek", sved kan jag säga! Men vad 17, jag går snart ned det igen, men inte roligt att se sig själv i spegeln... Och inte är det synd om mig heller, har åstadkommit detta helt själv, vet ju varför kilona kommit sååå... Dags att starta upp med gi i gen, mår ju så mycket bättre av det. I magen och hela kroppen!


Snart kommer Linus hem, sen är det full rulle igen!


Kram på er alla!

Ovido - Quiz & Flashcards