Alla inlägg den 6 augusti 2008

Av ♥Annica♥ - 6 augusti 2008 08:49

Dagarna bara rullar på. Igår var en sån där riktigt tråkig dag, man bara vandrar från rum till rum, ser att massor behöver göras, både stökigt o dammigt, men orkar inget.

Vart gör man av all post man får? En del går ju nästan direkt till sorteringskassen, men det som man behöver spara? Jag tycker jag bara flyttar runt högarna, ser så rörigt ut! Hrmmm...


Mina barn är så uttråkade nu, eller annars är det nåt annat fel! De går nära varandra, för att "råka" knuffa till den andre, sedan är det igång!

Eller favorit repliken: "Kolla jag har tagit din bil!" Och sedan är slagsmålet igång!

Jag har  ju gått Komet, en föräldrautbildning som syftar till att minimera och lindra konflikter i hemmet, men i ärlighetens namn, herre guuuuud! Man lär sig att man alltid ska vara lugn, se det positiva i alla situationer, ignorera, berömma trots att ungen egentligen bara bråkar osv...

Jätte fint. Nice... Trevligt... Mmmm... Funkar... När man går utbildningen 1 gg / v, men sedan... Vem kan hålla sig lugn och låta bli att skrika åt ungarna när de håller på s mot varandra!?


Men de är gulliga och snälla också, men har man bråkat med dem en stund på dagen, så känns det i hjärtat på kvällen... Man vill ju att det ska vara gosigt och mysigt hela tiden... Och vara världens bästa mamma, men man är ju bara människa...

Lillkillen är i någon trots period nu, allt ska kastas, och han kan 2 fula ord, som kommer titt som tätt...*skäms*

Stor killen har kommit in i "för-tonåren" , svarar emot med kaxig ton, och är allmänt småstöddig. För att sedan när kvällen kommer verkligen njuta av att vara ensam uppe när lillebror somnat, och  sitta hos mamma och mysa, kanske skönt att ibland få vara liten igen...


Jag älskar er mina guld killar!


Ikväll ska barnen sova hos mormor och morfar, det ska bli skönt, och barnen älskar att sova där!

Jag ska passa på att laga god mat till mig och älsklingen, sedan blir det lite pysmys vid tv:n, kanske ska låna en bra film ikväll???


Hejpa!

Ovido - Quiz & Flashcards