Alla inlägg den 24 augusti 2008

Av ♥Annica♥ - 24 augusti 2008 16:25

Vad har vi gjort denna dag då?

Jo, lite hemma pyssel som vanlig, klippt gräsmatta och plockat lite. Känns som att det är väldigt dax att höstbona trädgården nu!

Jag har rivit av klädseln från vår (vita!?) soffa, och kört den i tvättmaskinen. Den är ren en kort stund, men denna årstid, när ungarna är ute och rumlar runt, och kommer in med dammiga o smutsiga kläder och sätter sig i soffan, så blir den skitig snabbt! Kan tyckas dumt med vit soffa när man har småbarn, men faktum är att jag tycker det är ganska bra, vi hade beige klädsel ett tag, och den går inte att få riktigt ren, men denna vita kan jag ju köra med klorin! Inte vad de rkomenderar på etiketten, men har gjort det, och inget har hänt hittills. Men jag har som mål att få en svart skinn soffa en dag. Så det så.


Har varit en sväng till lekparken där vi träffade ett par vänner och deras barn, men stora killen hade inga kompisar, så ha tyckte att det var JÄTTE TRÅKIGT! Tjurade mest hela tiden, så vi blev bara kvar en timme...

Inte lätt när de börjar bli stora... men ändå små!


Imorgon börjar min arbetsvecka, och den startat med ledig dag! Heheh! Sedan ett kvällspass på tisdag. Blir bra det.


Lånade lite filmer av grannen igår, och ikväll blir det till att titta på en av dem!


Av ♥Annica♥ - 24 augusti 2008 09:48


Just klivit ut ur duschen, och tro det eller ej, men mina barn har ätit frukost och sitter nu och äter resterna av sitt lördagsgodis...*skäms = dålig mamma...*

Igår var en lugn dag. Linus var och lekte en stund hemma hos sin kompis, och vi andra i familjen var ner till stora lekparken. Fortfarande getingar i luften!

Sedan var vi ut på landet en sväng, där våra kompisar bor. Lämnade biljetter till "Monster Jam" som vi bokat! (Jag tycker väl att det ska bli sådär, men barnen är ju ÖVERLYCKLIGA!)

8 november är det dax!  Ja, det blir nog en upplevelse för dem! Lillkillen älskar ju bilar, sover ju tillochmed med sina favvo bilar i sängen på natten!


Igår kollade vi på familjefilm så att barnen kunde sitta med och kolla, High school musikal blev det. Det dög väl, det var ju för ungarnas skull. Hade grönsaker och dipp till, för nu måste jag lägga till med lite goda vanor! Mina byxor är alldeles för tajta nu, och jag kaaan iiinte begriiiipa varför? *hrrrmmm*


Nåväl! Ha det gott!

Ovido - Quiz & Flashcards