Alla inlägg den 14 augusti 2008

Av ♥Annica♥ - 14 augusti 2008 10:35

Jaja, jag veeet! TANTVARNING!!! Men jag kan inte rå för det, jag gillar verkligen blommor! Jag ville faktiskt bli florist i min "ungdom".

Har inte haft större lycka med mina små raringar i år, och det beror på mitt nya intresse för friluftsliv (husvagnen), har inte alls pysslat med de i år... Därav utebliven blomprakt på många av Pellisarna, men har nu tagit in de flesta, och gett näring och omvårdnand, så nu börjar de spira!


Här följer bilder på några som faktiskt blommade redan ute!

Här har vi ståtliga Mallorca! Köpt på Prästgården i Hallstahammar/ Kolbäck.

Här är Irene Penny, en ny favorit som jag fått av Lena.

Här är tre stycken som jag fått av Lena, tror det är överst Highfields Sugar Candy, den röda Elsas konditori, den sista är Askersund, och den sistnämnda är så vacker! En vinnare i år!

Av ♥Annica♥ - 14 augusti 2008 09:01

Jag säger inget om vädret...

Idag ska jag gå med barnen och hälsa på på fritids, där ju stora killen snart ska börja. Det är med spänning kan jag säga! :)

Häromdagen när en kompis till honom var där pga föräldrar som redan börjat jobba efter semestern, sa han bara; " Schysst, varför får inte jag vara där då!" Så jag tror inte att han är nervös, snarare ivrig på att få börja!


Men jag är lite ängslig faktiskt... Första steget ut i stora livet... Min lill snutte... Jag tror och hoppas att det kommer att gå bra, men det är ju (förståeligt oxå) mindre koll på ungarna i skolan än på dagis. Man vill ju inte att det ska hända tråkigheter...


Nåväl, mera upptadering senare!

Ovido - Quiz & Flashcards