Alla inlägg den 17 januari 2009

Av ♥Annica♥ - 17 januari 2009 18:49

...då jag inte har något roligare att göra!!!;)


Kan så sakteliga konstatera att det med största sannolikhet inte rört sig om kräksjuka. Killen har legat hela dagen idag med feber upp till 39,8, mätte den alldeles nyss... Har läst på om influensa, och jag tror det är det killen har åkt på... där står det att barn ofta kan kräkas av det, och hade det varit riktig kräksjuka så hade han kräkts fler än en gång, såååå... jag tror på influensa....


Jag kommer med största sannolikhet att åka på det jag med, bara att vänta in. Man får ta det som det kommer!


Jag ska i alla fall se "Stjärnorna på slottet", jag vet, tantvarning, men jag gillar sånt där dravvel!


Hej på en stund!

Av ♥Annica♥ - 17 januari 2009 15:05

Linus blev sämre igen. Hade för en timme sedan 39,7 i feber, snabbt alvedon, och kraken somnade efter att ha gråtit en skvätt... Han hade sådär feber ont i huvudet, ni vet , mitt på hjässan...


Vaknade till efter ett tag, svetten bara droppade om honom, svettades ut febern. Sängläge, högläsning och tv tittande med lågt ljud...


Sambon och lill-skräcken har varit in till stan, hade fått tips om att man kan slipa om sina PS2 skivor på Game om du slutat att fungera pga repor, men tydligen hade våra repor gått för djup, för spelen gick inte att få igång... Synd, då det var Linus favvo spel, Star Wars 1 o 2...


Sjuklingen ropar, bäst att gå!


Av ♥Annica♥ - 17 januari 2009 08:39

God morgon kära blogg läsare!

Idag ser sonen lite piggare ut!Dock inte helt återställd, lite feber, hade 39,3 igår kväll, idag runt37,8, har inte kollat, men som mamma till barn som varit mycket sjuka under sina småbarnsår, lär man sig sånt! ;)


Sambon och lill-skräcken (Ludde) är på återbruket med grejjer, skönt att bli av med lite skit!

Ludde är allt annat än sjuk, han stackarn är väl understimulerad, var ju inne hela dagen igår pga storebrors sjd. Så han har härjat järnet här på morgonen... Kastade storebrors kub (som han fick i julklapp - och gillade skarpt!) så den gick i tusen bitar...Ja, vad säger man...


Jag planerar att komma igång igen med mitt gi-liv. Tänkte att jag skulle skriva lite dagbok om det här på bloggen, i terapeutiskt syfte för min egen del. Ni får följa min viktresa, på gott och ont, jag kommer att skriva vad jag äter och inte äter, humör, matlängtan osv. Var ju med i Gi-viktkoll förut, där jag hade en blogg för detta syfte. Men jag känner att jag inte har lust att lägga ut de pengarna denna gång, jag har köpt flera fina kokböcker som jag tänkte använda istället. Hoppas på uppmuntrande kommentarer från er som orkar följa med på resan, man behöver allt stöd man kan få när man startar en ny viktresa!!! ( och även skäll de dagar då jag verkar braka ihop o bara vill fuska!!!)

 Känner nämligen att kläderna inte passar längre, har inte ens vågat mig upp på vågen...


Jaja, dagen går vidare, och med den diverse sysslor!

Ha det gott nu, jag tittar nog alldeles säkert in igen, då jag börjar få lite lätt lappsjuka!!!


Ovido - Quiz & Flashcards