Alla inlägg den 22 januari 2009

Av ♥Annica♥ - 22 januari 2009 19:16

Jag längtar så till morgondagen, jag är nämligen långledig, och det är ju alltid lyxigt!

Fick hem kökssoffan igår, och den gjorde sig ganska bra faktiskt i köket. Med nya gardiner och ny klädsel, samt lite kuddar i någon läcker nyans, så blir det tipp topp.

Bägge barnen var så trötta igår. De somnade i soffan före 18, och sov sedan hela natten! Linus var ju i skolan första dagen efter sjukdomen igår, så undra på att han var slut!

Han var trött idag med, hade med sina tvilling kompisar hem, men han orkade knappt leka med dem, de satt mest vid tv spelet, och Linus kom till mig i köket titt som tätt och ville sitta o småprata lite.

Det kostar att ligga på topp!


Just nu ligger prinsarna i våra sängar och kollar tv, Ludde har somnat, ser såå skönt ut, han rullar en test av luggen mellan pekfingret o tummen, hans sätt att "snutta", har INTE napp, och heller inget gosedjur. Ibland en bil eller två i sängen, men den där luggsnutten har han gnott med sedan baby tiden, eller... då hade han ju inget hår! Hiihi! Ok ettårsåldern då!


 Häromkvällen bestämde jag o sambon oss för att få barnen att sova hela natten i sina rum, jaaa, jag veeet, de kommer till oss varje natt! Ännu!!! Mysigt med, men detta innebär att sambon alltid får ligga i Linus säng, och det kan jag tänka mig att det inte är så jätte kul. Men det gick inge bra för oss. gick tillbaka med barn nr1 2ggr, sedan gav vi upp när barn nr2 kom in, jobbigt! jag vill bara sova på natten, orkar inte springa runt i huset med två barn, och då gärna stanna tills de somnat in ordentligt igen i sitt rum... Det kanske ger sig med tiden... Ska jag vara ärlig, så är det ibland liiite skönt att sambon ligger i eget rum, pga han SNARKAR NÅGOT KOPIÖST!!! Och så går han ju upp så tidigt, han väcker inte mig lika lätt när han har "eget " sovrum. Tips, någon? Hur har ni det, har ni löst det med "familjebädd" typ extra large madrasser eller bara jäklar anamma? Det enda jag vet är att utan en natts sömn, så får jag migräään!



Nu ska jag dona lite, innan jag slår ner ändan i soffan!

Ha en trevlig kväll!

Ovido - Quiz & Flashcards