Alla inlägg under januari 2009

Av ♥Annica♥ - 13 januari 2009 13:09

 

Hittade dessa härliga kakformer, tyvärr efter julen, i en annons i en tidning. Fanns alla möjliga motiv, prinsessor, slott motorcyklar osv,  kostar ca 13 kr st. Det passar ju att göra vanliga mördegskakor i dem, inte bara vanliga peppisar! Provade idag ett recept på vita pepparkakor, men de blev inte alls bra, kastade mer än halva degen...

Kolla denna länk:

www.formina.se


Ska snart till jobbet, barnen har kvällstid på förskolan alltså. Ha en bra eftermiddag nu!

Av ♥Annica♥ - 13 januari 2009 13:00

Här kommer sent omsider lite bilder från våran julhelg!

Så fort det tog slut...

Här sitter Ludde 4 dagar före jul, förväntans full!



Julaftons eftermiddag, lääängtar efter att få öppna paketen under granen!



Julmiddag, lite suddig bild men ändock.



Nu kommer tomten! Lite spända... Ludde vågade öppna dörren!



Väntar på grannarna, som ska komma och fira nyår hos oss.



Nyårsdukningen detta år, festligt va?

Har tyvärr och konstigt nog inga bilder på själva tillställningen, men vi hade så trevligt och fullt upp, så jag glömde väl bort att fotografera antar jag!

Av ♥Annica♥ - 13 januari 2009 08:26

Idag grattar vi Rasse 10 år! En riktig kämpe firar sin födelsedag idag! Hipp hurra!


Frukosten hägrar och Ludde vill spela dator nu, så längre inlägg kommer senare!


Bye!

Av ♥Annica♥ - 12 januari 2009 08:24

Idag har jag ledig dag efter att ha jobbat torsdag till söndag. Skönt ska jag säga! Äntligen lite tid med min familj, ska se till att vi får goood mat ikväll, och umgås lite tillsammans. (blir väl Bollibompa gissar jag!)


Inget spännande alls att berätta om min helg, familjen har ägnat sig åt olika aktiviteter, bahuset, hockeyhallen och innebandy träning. Och ute lek, grabbarna på gatan har tydligen spelat en del landhockey, och såna lekar är ju bra, då är alla glada och håller sams!


Jag ska ladda upp lite bilder från jul och nyår som jag glömt att jag ens tagit! Kommer inom kort!


Nu hägrar kaffe o macka, har nyss skjutsat sonen till skolan, vädret var inte det bästa idag...


Hej hopp!


Jo, en annan trevlig sak! Vi ska vara hundvakt till helgen! Det ska bli sååå kul, en Japansk spets som heter Bacardi! Hans husse srbetar tillsammans med min sambo, och vi tyckte det kunde vara roligt att få ha honom hos oss ett tag!

Är inte denna vovve, men ser ut så här! Fin va?

Av ♥Annica♥ - 9 januari 2009 09:22

Idag fyller grannen Malin "26" tyckte jag nån sa, eller var det... Näe... Grattis Malin!


Iallafall, förutom detta så har jag en treåring till salu just nu! Rea faktiskt! (näe inte på riktigt, detta är bara ironi!)

Han skrek halva vägen till skolan, trots att vi kom överens om att ska han inte sitta i sulkyn, så maåste han gå själv heeela vägen till skolan (tar normalt ca 7 min)

Bäääärmiiiig Mammmmmaaaa!!!!!!!!

Det tog sedan 35 min att ta sig hem, och ni som tycker att jag skulle burit ungen, kan jag säga att trots att han är spinkig, så får jag nästintill ryggskott av att bära honom!

Han slängde sin gröna fina bil, och tyckte att mamma skulle ta upp den. Jag stog bara helt lugnt och väntade ut honom, sa att kom när du skrikit färdigt, mamma väntar nu. Men tror ni ungen gav sig????

Inte jag heller. Det slutade med att han steppade o skrek i ren ilska, och vi kom väl tillslut upp på vår gata (som är ganska lång), ungen lägger sig o förtsätter skrika, kastar av sig vantar o skor, och går i bara strumpfötter de sista 50 meterna hem!!! Jag var nästintill nära ett nervsammanbrott, och han hade nog precis genomlidit ett! Jaja, hämtade skorna, och nu är vi äntligen sams!


Helena, du som har en treåring du med, visst är det kämpigt ibland!? Och välling har han slutat med för länge sedan, men äter ändå dåligt. Vi får nog bli ännu hårdare på att ta honom från bordet, som du beskrev det...


Men trots allt så har jag världens bästa och finaste ungar! Så det så, skulle aldrig byta ut dem! Hihi!


Kaffe kok på schemat, sedan lämna på dagis!

Ha det gött!

Av ♥Annica♥ - 7 januari 2009 21:53

-10 grader, brrr! Men jag gillar kallt väder, det är ofta soligt o fint då.

Idag är det sista lediga dagen även för barnen. Har utnyttjat dagen till fullo. Tog en härlig sovmorgon, barnen vaknade 8,20, snacka om ovanligt i denna familj!

Barnen var sådär mysiga som de bara är ibland, och vi hade en lååång mysig frukost, med prat o mys och härligt morgon kaffe. Lillkillen vill ha the på morgonen, gulligt tycker jag!


Sedan styrde vi kosan till Ekängsbadet, och var där i ett par timmar. Och tur som var så råkade barnens vänner vara där, så de lekte som aldrig förr!

Vi har ju nyrenoverat badhus i kommunen, och jag tyckte faktiskt att det var riktigt fint, men saknade hyllor att ställa flaskor på osv, men det e bagateller. De hade nog dragit ned på värmen i både luft o vatten, för tusan vad vi fröööss!!!

 En lång stund i bastun gjorde susen, vi var alldeles rödmarinerade när vi kom ut!


Sedan till Ica Maxi och fylla på matförråden, kul att lägga grejjer i nya fina kylen o frysen!

Fyllde upp salt och sköljglansmedel i nya diskmaskinen, tänk att det ska vara salt i den... Hmmm... Men det ger tydligen bättre diskresultat, samt att man skonar maskinen.


Middag blev spaghetti o köttfärssås, och god sallad till! Alla smaskade och åt, utom Ludde som alltid bara krånglar vid maten, vad ska jag ta mig till med den bengeten???

Njöt av glögg och pepparkakor med mögelost till när barnen somnat, tänk vad det är gott!


Nu ska jag gå och lägga mig som övriga familjemedlemmar. Linus var nog spänd inför skoldagen imorron, han hade svårt att somna!



God natt!




Av ♥Annica♥ - 6 januari 2009 16:14

Hej hopp!

Nu var man igång igen efter semestern. Sambon var på hockey i Karlstad i går kväll med grannen, kom inte hem förräns i natt. Jag jobbade kvällen , så mina föräldrar var här o nattade barnen.

Och här är det full kaos, vitvarorna kom i går, och är installerade o klara, men vi fick lov att ta ned två skåp för att kul o frys skulle passa in, så jag har grejjer både högt o lågt... Tar lite pö om pö, har ju jobbat idag med.


Familjen hade varit och åkt skridskor på en isbana de spolat utomhus, de hade haft trevligt!


Tog en härlig promenad efter arbetet med min familj, köpte lite gott till kvällen, fläskfilé blir det, med ris o go sås till, samt efterrätt. Mmm gott! Åjag som skulle börja banta... stöööön!

Har tagit en kopp varm glögg, det är det bästa under julen, att få dricka detta goda värmande! Provade Blossas vita glögg som är spetsad med rom, och den är verkligen INTE god! Varning utfärdas!


skall återgå till sysslorna, så vi hörs!


Jo, förresten, har lagt till en ny länk, en kille på snart tio år har börjat blogga, ni måste bara titta in till grabben, han är jätte duktig! Ovanligt att en kille är intresserad av att skriva, så jag tycker det är jätte skoj! Ni hittar honom under: Ragge


Av ♥Annica♥ - 4 januari 2009 18:52

Dagen börjar gå mot sitt slut. Har fått en hel del gjort, bytt gardiner och tagit bort ljusstakar. Skönt känns det.

Barnen har haft varsin kompis här hela dagen, och de har lekt så fint tillsammans, vi käkade kebab tillsammans, och det var uppskattat av alla utom lillLudde, som helst inte vill äta nånting!


Ikväll ska jag hem till gamla vännen H, och det var jätte länge sedan vi träffades! verkligen på tiden!


Usch, jobbigt att ta sig ut nu när termometern visar på -18 grader!!!


Ovido - Quiz & Flashcards